Hatujambo!

En reseberättelse av sjuksköterskestudenter i Tanzania!

Sijambo kidogo...

Kategori: Strul!

(17/10-12)

Så, sanna sjuksköterskestudenter som vi är så var vi självklart tvungna att ha en liten vadslagning om vem i huset som skulle vara först att drabbas av den härliga turistdiarréen, även kallad "the shits". Enligt oddsen skulle Torsten vara den först drabbade, då han fick flest röster på sig, men icke!

Torsten - 3
Madde - 1
John - 1
Tove - 0
Nick - 0

Så, lågoddsare i jämförelse med Torsten ligger man nu här hemma efter att ha blivit tvungen att gå hem från praktiken halvvägs genom dagen, då jag hade så pass mycket kramp i magen att jag inte kunde tänka och Torsten påstod att jag var alldeles för blek för mitt eget bästa. Så i motsatt till hatujambo (vi mår bra), så är det för min del sijambo kidogo (jag mår inte bra).

 

Man blir trött av att inte kunna äta ordentligt på 4 dagar.

Kommentarer

  • Ankan säger:

    <3 Stackars mitt hjärta! Tur att du är omringad av sjuksköterskor! Hoppas du mår bra nu! <3

    Svar: Nu mår jag kanon! Hoppas det fortsätter så bara!
    hatujambo.blogg.se

    2012-11-03 | 22:04:19
    Bloggadress: http://ankanankan.blogg.se
  • Lena - gott för själen säger:

    Skönt att det vände så fort!

    2012-11-04 | 08:14:48
    Bloggadress: http://gottforsjalen.se/

Kommentera inlägget här: